دستاورد بزرگ کارکنان نفت و گاز مارون در حوزه ارزیابی ریسک

دستاورد بزرگ کارکنان نفت و گاز مارون در حوزه ارزیابی ریسک

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از انجام ارزیابی ریسک حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر خطوط لوله اصلی و کمکی به همت گروه ارزیابی ریسک این شرکت بر اساس استانداردهای مندرج در سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله (PIMS) خبر داد.

به گزارش نفت جنوب به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ کیلومتر ارزیابی شده شامل ۹۷ رشته خط لوله در سایزهای مختلف است، اظهار کرد: این اقدام تنها در ۶ ماه از سوی گروه ارزیابی ریسک شرکت نفت و گاز مارون انجام و سبب شناسایی و امکان اولویت‌بندی در برنامه‌ریزی به‌منظور نوسازی و تعمیر نقاط بحرانی بر اساس تهدیدها و عوامل اصلی ریسک و در نهایت ایجاد ماتریس ریسک براساس شدت پیامد و احتمال وقوع برای هر بخش از خطوط فراهم شد تا با  اقدام‌های اصلاحی زمینه‌ مناسبی برای برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط ایمن خطوط و تولید پایدار ایجاد شود.
وی افزود: امنیت مردم و پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی در مناطق شهری و روستایی همجوار تأسیسات فرآیندی را می‌توان مهم‌ترین مزیت برآمده از انجام این ارزیابی برشمرد.
کامران تقی‌زاده، سرپرست هماهنگی و پیگیری نظام انسجام خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از پیگیری برای تدوین برنامه واکنش به شرایط اضطراری برای تمامی خطوط (اصلی و جریانی) در محدوده عملیاتی شرکت و برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی و بهسازی خطوط لوله و از سویی کنترل بهره‌برداری ایمن و پایدار از آنها را مهم‌ترین اهداف برنامه‌های در دست اقدام واحد PIMS امسال برشمرد.
 وی تصریح کرد: ارزیابی کیفی خطوط براساس فاکتورهایی همچون عبور از روستاها و مناطق شهری، عبور از جاده‌های اصلی و فرعی، نزدیکی به تأسیسات فرآیندی و شرایط اقلیمی با در نظر گرفتن عمر، سوابق گزارش‌های بازرسی، شدت پیامد و احتمال وقوع روی هر سگمنت  از این هزار و ۲۰۰ کیلومتر لوله انجام شد.
ارسال دیدگاه